duminică, 7 iunie 2009

Ciurtuci 2009 4-7 Iunie . Prima tabara de Flyfishing! Primul orgasm la mus(A)ca:))






















---- Omu asta speriat, a fost amenintat cu innecul daca il lua acasa(pe pastrav) si daca era pe apa ilegal . Organizatorii (taberei) administreaza apa. Daca vreti sa va fie bine, sa platiti taxa de pescuit! La ei.....----------

Acum sa trecem la treaba serioasa:

Nu o sa intru prea mult in programul efectiv si exact ce am facut, o sa punctez doar ideile care mi-au ramas in minte. Oricum pe acest link o sa aflati exact ce s-a urmarit, si din ce zic eu se va afla probabil ce s-a reusit :

Ne-am intalnit la Belis Fantanele, lumea a fost punctuala si am plecat spre o pensiune din localitatea Ciurtuci aflata undeva pe drumul spre Poiana Horea. Drumul e relativ practicabil.
Pensiunea unde ne-am cazat ne-a oferit toate conditiile:camere noi si curate (am inteles ca a fost facuta cu fonduri si data in folosinta acum un an), caldura, apa calda si rece,. Are o curte mare la drum, vizavi de un loc cu 'alcoale' de vanzare, iar in partea opusa era un izvor si un loc 'secret' unde se putea vorbi la telefon. Doar Zapp are semnal in zona, in general, dar din acel loc poti folosi si Orange.
Norocul a fost ca lumea fost de treaba, ne-am inprietenit repede, lume civilizata si politicoasa. Bancurile si voia buna au curs usor, dar sigur.
Nu stiu cum erau altii, dar eu de cum am venit nu mai aveam rabdare sa merg sa pescuiesc, dar am zis sa nu stric 'meciu' si sa respect programul.
In prima zi ne-am cazat si am mancat cina, apoi am trecut la povesti si am vizionat ceva dvd-uri cu Fly Fishing. La inceput mi s-a parut aiurea ca numai asta fac in acea zi desi ma pregatisem de dimineata cu nerabdare sa ajung aici. Dar dupa ce am vazut de unde vine lumea, mi-am dat seama ca unii erau de departe si erau obositi.
Ziua urmatoare ne-am trezit, am luat micul dejun si am exersat, iar unii au avut primele momente de 'casting'. A urmat pranzul si apoi in sfarsit am intrat pe apa. Nu a fost o zi prea buna dar totusi am prin un clean si mi-a scapat un lipan (cel putin asa cred). Daca nu prindeam ceva ma suparam.

Seara a aparut si Victor Tarus cu un cameraman ca sa ne 'monitorizeze'. Nu sunt singurul enervat de aceasta persoana si citez un coleg care mi-a zis: 'Prea se ia de toata lumea'. Orice ziceai de pescuit, de politica, de fotbal ,etc el stia tot. Nu o sa zic niciodata ca nu e mai pregatit ca mine in ale pescuitului, e, dar parea un PDSR-ist ingamfat, sau daca nu ingamfat cel putin atotstiutor si pentru care parerea celorlati nu conteaza. Totusi nu cred ca e om rau, desi ne intepam unii pe altii, apreciez ca a incercat sa-mi dea sfaturi de pescuit utile si cateodata chiar era haios. Asadar nu-i port pica, dar no, e si el vedeta in felul lui probabil. In schimb cameramanul era super de treaba si ne-am inteles bine. Oricum el mi-a creat si satisfactii: camera era pe Dl. Tarus care nu prindea nimic si explica la telespectori ca apa e prea lenta si ca nu-i place la pastrav, apoi apar eu si prind vreo 4 pesti. :)). Si pe cand se intuneca si ma plictiseam il aud si pe el:'In sfarsit!'. Nu o sa zic ca sunt un pescar mai bun dar cateodata te simti bine sa lovesti unde doare cel mai tare.
Ziua a doua a fost relativ la fel ca prima, am avut si niste demostratii de legat muste, unde Lucian Vasies si Mihai Vasilescu ne-au aratat ce pot. Si pot multe.
Au fost foarte de treaba si de la legat muste, lectii pe iarba sau pe apa, gatit,etc s-au purtat ireprosabil. Ei au spaltat inclusiv vasele. Luci saracu a dormit si pe canapea numai sa fie lumea multumita :). Lumea cred ca s-a simtit bine toti stiu sa tina acum batul ,toti au prins pesti, iar unii primii lor pesti la musca. Sunt sigur ca se vor perfectiona pe parcurs. In ultima zi, duminica, se mai putea pescui dar eu am plecat la o nunta.
Cred ca e foarte important, daca aveti de gand sa va apucati de acest tip de pescuit, sa invatati de la unii dintre cei mai buni. Nu degeaba se spune ca e mai greu sa corectezi ceva deprins gresit decat sa inveti ceva ca lumea din prima.
Pe langa toate astea am avut ocazia sa studiem echipamente profesionale de pescuit. Pur si simplu puneai mana pe ele si le incercai. Nimeni nu m-a stresat cat costa, ca sa cumpar etc., ci doar mi-a deschis apetitul spre calitate care o veti gasi pe site-ul http://www.flytying.ro . Sunt sigur ca cine nu stie sau sau nu e sigur ce vrea , va fi ajutat sa aleaga ce trebuie, ce are nevoie, si nu in functie de stocurile lui Lucian.
In alta ordine de idei am fost si cu nevasta mea. Baietii au fost politicosi si i s-a dat atentie din plin, camerele urlau spre ea, si bliturile o orbeau :)). A fost o mica vedeta pentru ca trebuia sa bata bine si pe media..ca de ..si femeile pot pescui...etc.
Eu sunt de parere ca pentru a apara apele e foarte important ca pescuitul sportiv sa fie mai popular si lumea sa pescuiasca cum trebe, adica sa respecte apa, pestii si pe cei din jur. Asadar incurajarea femeilor in ale pecuitului e buna nu numai pentru a creste numeric numarul pescarilor sportivi, dar si pentru ca barbatii se abtin de la unele magarii in jurul lor. Nevasta chiar a reusit sa se joace cu un lipan in carlig. Probabil ca va aparea la emisiunea de pe TVR peste 3-4 saptamani si in revista. Astept cu nerabdare, iar cine stie, cand va fi difuzata emisiunea sa ma anunte si sa facem si schimb de poze cu cei care am fost (imi lipseste poza de grup) .
Cine nu stie, pentru raul Belis, pe care am pescuit, s-a facut contract cu Apele Romane si apa este concesionata. Cu o finatare europeana sa reusit sa se cosmetizeze albia si sa se faca 3 cascade pentru a impiedica cleanul sa urce din lacul Belis, si pentru a crea habitate propice pestelui de munte. A fost populat cu pastravi si lipani, deci peste este, nu de alta, dar i-am vazut si i-am prins. Urmeaza cu ajutorul unei firme sa se aduca niste bolovani care sa fie pusi din loc in loc pentru a crea conditii cat de bune la domnii pesti. Este si un paznic care pazeste apa. Asadar va recomand sa mergeti acolo, dar sa platiti taxa de pescuit. Nu va fi mare, dar trebuie lasati pestii inapoi dupa ce ii prindeti.
Acum ca si incheiere, in ultima zi dupa ce ne-am trezit, faceam un pic de inventar impreuna cu Simona, si am tras o linie dupa cele intamplate. M-am bucurat ca si Simonei (nevasta mea) i-a placut si cred ca va mai veni sa pescuiasca cu mine. Asa ca baieti (Luci si Misu) mersi, cred ca misiunea a fost indeplinita. Nici ei nu i-a placut de Tarus ;)...Dar cel mai important lucru si ce ne-a mirat a fost ca amandoi am zis ca a trecut timpul greu. Dar atentie! Nu in sensul ca ne-am plictisit, ci in ideea ca am fost ocupati, am simtit ca am realizat multe si ca am invatat multe. E un sentiment de implinire, si de incarcare a 'bateriilor' prin eliberarea de stresul cotidian in comuniune cu natura! Ei bine asta e sa pescuiesti! E ciudat cum o fiinta ca omul cu coeficientul de inteligenta peste 100, are atatea satisfactii prinzand o vietate cu coficient de numai 2.
TOATE CAPTURILE AU FOST ELIBERATE!! ADICA C&R(CATCH AND RELEASE)! de aceea se numeste pescuitul sportiv.
Va recomand cu caldura si sinceritate, sa mergeti daca aveti timp, si la urmatoarele 2 tabere ce vor fi in iulie si septembrie(detalii pe www.flytying.ro).

Un foto reportaj oficial gasiti aici:

Relatii despre urmatoarea tabara gasiti aici:



Sa fiti iubiti!

6 comentarii:

  1. cam multe greseli de ortografie...si putin ambigua exprimarea...

    RăspundețiȘtergere
  2. greseli poate..cat despre ambiguitate mesajul e zero pt ca cest articol urmeaza asadar 'no problemo' ..is ambiguu la ceva ce nu exista ::))

    RăspundețiȘtergere
  3. Deci a fost si Dr.Kill acolo...
    Inseamna ca a fost Priceless.
    Daca si tu care nu il cunosti ai ajuns la concluzia asta de la prima intalnire inseamna ca ati avut o companie mirifica :))

    RăspundețiȘtergere
  4. chiar nu am vrut sa laud asa mult dar nu m-am putu abtine cand vezi ca oamenii isi dau toata silinta si le mai si iese..

    RăspundețiȘtergere
  5. mai shoco vezi ca acuma scriu articolul nici nu am apucat sal termin ca si intervii :)

    RăspundețiȘtergere

ATENTIE:
Mesajul tău va fi publicat după moderare.
Autorii articolelor de pe acest blog isi rezerva dreptul de a nu publica acele comentarii care contin atacuri la persoane, cuvinte indecente sau injurioase.